Facebook markedsføring - Boost din omsætning - Nemt og simpelt!
15714
post-template-default,single,single-post,postid-15714,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Den korte guide om Facebook markedsføring!

Facebook markedsføring

Den korte guide om Facebook markedsføring!

Når du skal ud og promovere din virksomhed eller nogle af dine produkter, så skal du gøre brug af markedsføring. Det er her du fortæller og videregiver viden omkring din virksomhed eller dine produkter. Med andre ord, så er det her, at du skal prøve på at skabe et behov. Dette kan gøres på mange måde, men for at din virksomhed kan overleve, så gælder det om at finde en billig måde at gøre det på, som samtidig også skal være rentabel. Derfor er Facebook markedsføring rigtig godt at bruge, fordi du hurtigt kan når ud til et stort segment. Dette er blot en af fordele, som man blandt andet får, når man laver Facebook markedsføring.

Annoncering på Facebook er noget af de bedste og nemmeste indenfor de sociale medier. For det første kan man nemt selv sætte det op, men dette kan også overlades til andre, uden at det kommer til at koste dig en formue. Når man benytter et bureau til Facebook markedsføring, så er der 8 vigtige ting, som man er svære at undvære. Det er følgende:

Fælles strategilægning og målgruppeanalyse: Her skal man først og fremmest finde ud af, hvilken form for annoncer, at man ønsker at bruge. Her er det især godt at have et bureau, da de har gode råd og en stor erfaring inden for mange brancher. De vil hjælpe dig til at finde en strategi, som passer godt på den målgruppe, som i også vælger sammen. Under strategilægning bliver der også lagt et budget, så man når måneden er slut, kan se hvordan det er gået, og se hvor mange penge, man har brugt. Det er nemlig vigtigt, at man kan se, om man har den rette målgruppe. Har man ikke dette, så er det penge lige ud af vinduet.

Integrering af Facebook Pixel: Så er det også vigtigt at få integreret Facebook Pixel på dine hjemmeside eller webshop. Dette er et værktøj, som skal give dig et overblik over hvilke annoncer, som folk reagerer og klikker på. På den måde kan du se hvad, der får folk til at putte ting i kurven, og hvad der ikke virker. På den måde får du et stort overblik over din Facebook markedsføring.

Retargeting: Når vi som forbrugere bliver mødt af en annonce, så skal vi se den eller produktet op til flere gange, før vi køber det. Derfor skal reklamer sættes op sådan, at vi møder den op til flere gange, for så begynde det også at sætte sig i tankegangen.

Grundige A/B splittests: Det er vigtigt, at man tester sine annoncer løbende, og samtidig sætter dem op mod hinanden. På den måde kan man nemlig tjene mest muligt på de annoncer, som man har. Dette vil skabe en større omsætning, men også mindre udgifter, som man får med “den perfekte annonce”.

Kreativt grafisk design: Når man med Facebook markedsføring at gøre, så skal der også være annoncer! Dette skal give potentielle kunder noget visuelt af gå ud fra, og derfor er det vigtigt at det er kreativ, og adskiller sig fra alt andet. Dette skal så kombineres med resten af annoncen, så den harmonerer, hvilket skaber en større klikrate.

Løbende optimering: Det er vigtigt at man sørger for at opdaterer ens annoncer, så der ikke er nogen, der modtager den præcis samme annoncer hver gang. Det er også vigtigt at en juleannonce ikke er oppe og køre, når det ikke er jul!

De to næste råd gælder kun, hvis man gør brug af et bureau.

Månedlig resultatrapport: Det er vigtigt, at man får en rapport hver måned, så man kan se, hvordan det er gået. Så kan man også være sikker på, at bureauet præsterer, fordi de skal kunne vise det sidst på måneden. På den måde opnår man 100% gennemsigtighed i sin Facebook markedsføring, og så er det svært at blive snydt.

Fast konsulent: Hvis det er muligt, så skal man forsøge på at få en fast konsulent, så der kun er en, som har med jer at gøre. Det vil give meget bedre resultater, fordi konsulenten så kender dig og din virksomheds behov. Det gør i det hele taget hele processen nemmere, og det giver i sidste ende noget rigtig godt indhold til din Facebook markedsføring.

Skulle du have lyst til at vide mere om priser eller andet, så skal du kontakte et bureau. Det svinger ofte, fordi de laver forskellige pakkeløsninger, men også kan lave skræddersyede løsninger.